Monday, February 7, 2022

exit music.

spotify kitlelere açıldığında ben ilk günden üyelik alan çok hevesli kesimdendim. sınırsız streaming, veri bazlı müzik önerileri, iyi çalışan bir arayüz... insan daha ne ister. ama maalesef spotify ile ilişkim başladığı kadar iyi gitmedi. 

aradan geçen aşağı yukarı bu 10 sene içinde algoritmasında doğru dürüst pek bir gelişme olmadığı gibi neredeyse hiçbir zaman yeni müzik keşfetme konusunda önemli bir yardım alamadım spotify'dan. benim geçmiş verilerimden tamamen bağımsız, lokasyon bazlı öneriler yapmaya devam etti. veriye dayalı önerilerde de genre'nın en bilinen örneklerini karşıma getirmeye devam etti, daha fazlasını değil. 

başarısız öneri algoritması bir yana, spotify ile olan 10 yıllık beraberliğimizin ortalarına doğru albüm dinleyen bir insan olmaktan çıkıp, playlist dinleyen bir insan olmaya başladığımı ve tabii ki sadece spotify değil tüm platformların kitleleri buraya yönlendirdiğini üzülerek fark ettim. plaklarımın da yardımıyla ben albümlerime geri döndüm, ama dünya playlist dinlemeye devam etti. 

arada sırada youtube music, apple music gibi alternatifleri denedim. onlar da bazı açılardan daha iyiyken bazı açılardan daha kötüydü. kariyer geçmişim öyle demiyor olsa da kişisel bir satın alma tercih yapacaksam küçük şirketi dünya devine tercih etmeye daha çok eğilimliyim, sonuçta spotify'ı bırakıp başka bir streaming platformuna geçmedim hiçbir zaman.

neyse konuyu şuraya getireceğim: başka hiçbir platform bugüne kadar last.fm'in müzik zevkime yaptığı katkıyı yapmayı başaramadı maalesef. yakın geçmişte aldığım bir kararla last.fm'e geri döndüm. yine spotify'da müzik dinlemeye devam ediyorum, fakat geçmişin tozlu sayfalarını karıştırıp last.fm hesabımı tekrar açmayı başardım ve arada oturum açıp orada yeni müzik keşfetmeye, başkalarının bu aralar dinlediği şeylere göz atmaya çalışıyorum. geçmişte müzik zevkime en çok katkıda bulunan insanların da hala last.fm kullandığını görmek ayrıca bir mutluluk kaynağı oldu. keep on scrobbling.

No comments:

Post a Comment